Často kladené dotazy

Volné jízdy jsou určeny pro všechny motorkáře na jakémkoliv typu motocyklu. Nezáleží, jestli sedláte okruhový speciál, cestovní enduro nebo silniční koráb. Jen je třeba brát v potaz možnosti stroje a nesnažit se trhat rekordy třeba závodních supermoto na chopperu 

Motoškola je určena pro každého, kdo se chce na svém motocyklu zlepšovat. Podmínkou je mít vlastní motocykl. Rychleji se jezdec posune pod dohledem zkušeného instruktora, než na základě "zaručených" rad kámarádů i piva.

Pro každého, kdo by si rád udělal řidičský průkaz a splňuje podmínky zákona. Není podmínka mít vlastní motocykl, k výcviku používáme vlastní, zákon splňující motocykly.

Ano, základ je občanský průkaz, podmínkou kurzů mimo veřejné komunikace není povinnost být držitelem příslušného řidičského oprávnění. Jedná-li se o kurz motoškoly (POZOR! NEPLÉST S AUTOŠKOLOU!!!), jehož součástí je i ježdění po veřejných pozemních komunikacích, ŘP již vlastnit samozřejmě musíte (nemáte-li ho, budete absolvovat pouze tu část kurzu, kdy se nepojede "do provozu").

Jízda na motocyklu a potažmo motocyklový sport, nepatří zrovna mezi bezpečné hobby a tak doporučujeme zkontrolovat a ohlídat si následující:

1) PNEUMATIKY - jsou základ, zkontrolujte si DOT pneumatik, výrobci pneumatik doporučují stáří pneumatiky maximálně 5 let, ideálně do dvou let. Stáří pneumatiky oznažuje právě nápis DOT a čtyřčíslí vedle něj (např 0418 znamená, že pneumatika byla vyrobená 4.týden roku 2018). Rozměry a nahuštění pneumatik řešte dle doporučení výrobce motocyklu, zbytečně "nešpekulujte" s tlaky, pokud nejezdíte vyložene na závodních pneu.
2) TLUMIČE - tlumiče pérování zajišťují "žehlení" nerovností vozovky, můžete mít sebelepší pneumatiky, ty vás nepodrží, nebudou-li mít dostatečnou oporu právě v tlumičích. Zkontrolujte si, že z tlumičů neuniká olej, doporučujeme každé dva roky jejich kontrolu a servis.
3) BRZDY - "co neubrzdíš, neukecáš" - zkontroluj si tloušťku brzdového kotouče i množství brzdového obložení na destičkách/čelistech. Těsnost brzdového systému je doufejme samozřejmost.

Dnešní trh nabízí obrovské množství vybavení pro motorkáře a není tedy těžké se bezpečně na motocykl obléknout. Na našich akcích vyžadujeme nadkotníkovou obuv, motocyklové kalhoty a bundu s chrániči, kvalitní rukavice a helmu.
Na okruh doporučujeme koženou jedno nebo dvojdílnou kombinézu a bezpečnostní výbava jako např.páteřový chránič či airbagová vesta je vítaným bonusem pro vaše bezpečí.
Myslete na vlastní bezpečnost!

Co se týče volných jízd, tak ano. Jak se říká, není špatného počasí, jen špatně vybaveného motorkáře.

Motoškolu lze v případě opravdu nepříznivého počasí (silný déšť, kroupy, mráz) přesunout na jiný termín. Vše je ale na uvážení pořadatele.

Pokud z jakéhokoliv důvodu nemůžete přijet na akci, kterou jste si zaplatili, dejte o tom pokud možno vědět pořadateli akce. Za neúčast nelze požadovat vrácení peněz. Můžete však své místo přeprodat někomu jinému ;)

Ano, můžete, jen berte v potaz, že velikost zázemí, kde se akce koná, pojme omezené množství osob, ať s sebou neberete půlku Prahy :D

Nemůžete. Akce jsou určené pouze pro samotné jezdce. Spolujezdce si s sebou na akci samozřejmě dovézt můžete, bude však pouze jako divák. Výjimkou jsou tzv. kurzy "pro baťůžky".

K bezpečnosti na akci přispívá pořadatel akce zajištěním traťových komisařů, zdravotním dohledem pro případ potřeby poskytnutí první pomoci. Největší zásluhu na bezpečnosti akce má ale samozřejmě každý účastník akce svým jednáním, přístupem a chováním k ostatním jak na dráze, tak mimo ní.

Je třeba mít na paměti, že na akce na uzavřeném závodním okruhu se nevztahuje běžné pojištění zodpovědnosti z provozu motorových vozidel a zpravidla ani havarijní pojištění.
Právní zodpovědnost za případné škody, ublížení na zdraví nese jen a pouze dotyčný účastník akce; pořadatel akce nenese právní zodpovědnost za škodu způsobenou mezi účastníky akce. Stejně tak si pořadatel vyhrazuje právo požadovat po účastníkovi v případě nutnosti odškodnění za poškození majetku, zdraví nebo poškození zájmů pořadatele akce.

Ano, může, s podmínkou, že bude u akce přítomen i jeho zákonný zástupce nebo zmocněnec (zmocněnec se prokazuje ověřenou plnou mocí).

Ano, můžete. Některé akce již obsahují půjčení kartbiku, pokud v popisu akce není jeho půjčení zmíněno, kontaktujte pořadatele akce, vše má své řešení ;)

Kartbike je obdoba pitbiku, avšak upraveného speciálně na ježdění po zpevněném povrchu, zpravidla asfalt, beton. Název kartbike je složenina dvou slov - kart+bike.

Kart - motokára, bike - motocykl. Z tohoto vyplývá, že se jedná o motocykl, který se užívá především na motokárových dráhách. Vyznačuje se kvalitním podvozkem, výkonnými brzdami a obrovským množstvím "fun faktoru".

Pitbike jsou malé motocykly, které původně pochází z motocyklu Honda Monkey. Za místo vzniku motocyklu se považují Spojené státy americké. Hojně se využívají též v Austrálii. I když jsou určené pro mládež, dnes je využívají všechny generace.

Název Pitbike vzniklo odvozením z termínu Pitline, což je startovní rošt. Pravděpodobně motocykly používali mechanici při poslední údržbě na startovním roštu.

Motocykly jsou miniatury MX motocyklů většinou osazených čtyřtaktním motorem, většinou o objemu 110, 125, 140 a 160 ccm. Tyto motocykly se používají pro volný pohyb po depu při závodech. V současnosti jsou velmi populární a vznikají i jednotlivé závody těchto motocyklů. Jízdní vlastnosti těchto motocyklů umožňují provozovat jak motokros, tak i ostatní motocyklové sporty jako je supercross, supermoto, FMX a jiné adrenalinové sporty.

Zdroj: wikipedia

Je třeba mít na paměti, že na akce na uzavřeném závodním okruhu se nevztahuje běžné pojištění zodpovědnosti z provozu motorových vozidel a zpravidla ani havarijní pojištění.

Pro případ úazového pojištění nabízíme možnost připojištění tzv. krátkodobáým úrazovým pojištěním mládeže a dospělých České pojišťovny.

Výše jednodenního pojištění je 272,- Kč a je samozřejmě jen na vás, zda se chcete nechat připojistit nebo nikoliv.

Výše pojistných plnění je:

a) za smrt následkem úrazu 200 000,- Kč
b) za trvalé následky úrazu s progresivním plněním 800 000,- Kč
c) za dobu nezbytného léčení tělesného poškození úrazem ve dnech 100,- Kč

Rozsah trvalých následků stanoveného úrazu v %
do 25 % včetně 1 násobek
nad 25 % do 50 % včetně 2 násobek
nad 50 % do 75 % včetně 3 násobek
nad 75 % do 99 % včetně 4 násobek
100% 5 násobek

Délka nezbytného léčení 
od 1. dne do 28. dne (včetně)   0,5 násobek
od 29. dne do 120. dne (včetně)   1 násobek
od 121. dne do 240. dne (včetně)   1,5 násobek
od 241. dne do 365. dne (včetně)   2 násobek